torsdag 3 januari 2013

Min Bröstförstoring


Före-/efterbilder längst ner på sidan.


Jag har alltid tänkt på hur mina bröst ser ut, och jämfört med andra, har alltid velat ha större bröst än jag hade.
Mitt självförtroende har hängt mycket på hur små mina bröst var. Jag tycker personligen att den största delen av kvinnligheten sitter i brösten; en kvinna ska ha bröst...
Innan jag opererade mig hade jag väldigt dåligt självförtroende, jag kände mig som en flicka. Jag kunde inte ligga naken framför min sambo som jag varit tillsammans med i 7 år!

Jag hade sen jag började få bröst lekt med tanken på att operera mig och sagt flera gånger att ”jag vill ha större” osv.
I två år funderade jag sedan fram och tillbaka seriöst  på om jag skulle göra en operation eller inte. Jag tänkte upp och ner, fram och tillbaks. Jag ville ju ha större men jag ville ändå ha äkta bröst.
Till slut bestämde jag mig, det skulle få bli en operation!

Första kontakten
Första samtalet med Victoriakliniken, då jag ville boka tid för konsultation, kändes lite nervöst. Sedan, efter ett par veckor, när jag för första gången kom dit på konsultationen var jag så nervös! Det var första steget mot operationen. Jag fick träffa Dr. Charles som tittade, kände och mätte mina bröst. Sedan kom vi överens om vilken storlek det skulle bli.

Bokade operationsdatum! 
Veckorna fram till operationsdagen var jag så pirrig, nervös och glad, tänkte hela tiden på operationen och slutresultatet.

Operationsdagen!
Jag kom till kliniken 07.00 på morgonen. Rätt så trött eftersom jag inte hade sovit mycket den natten, tankarna fokuserade bara på operationen.
Jag fick tofflor, morgonrock och en egen säng i ett litet rum där jag skulle sova över, natten efter operationen.
Sedan gick sjuksköterskan upp med mig till ett rum där jag skulle få ligga och vänta på min tur. Tiden gick så långsamt…. Blev hämtad av en sköterska som ledde mig in till Dr. Charles som skulle rita på brösten. Det såg lite roligt ut, fattade ingenting av det han hade ritat och skrivit (haha).
Gick tillbaka till min säng. Efter 5 timmar kom en sköterska till mig och sa att ”Nu är det din tur!”
Nu var jag väldigt nervös och väldigt glad. Fick gå på toaletten och sedan fick jag ett piller. Sedan var det äntligen dags! La mig på operationsbordet, och somnade…

När jag vaknade upp hade jag otroligt ont och kunde inte röra mig en centimeter. Bad om smärtstillande hela tiden. Efter ett tag sattes jag i en rullstol och rullades ner till rummet där jag skulle sova. När jag hade lagt mig i sängen (det tog ett bra tag att lägga sig i sängen) med hjälp av sköterskan, orkade jag ingenting på grund av narkosen. Inte förrän klockan 10 på kvällen tittade jag på hur resultatet blev. Lyfte på linnet och kollade, småskrattade för mig själv och sedan somnade jag.

Jag är otroligt nöjd med resultatet efter operationen.  Nu känner jag mig äntligen som en kvinna och inte en flicka! Jag går gärna runt utan tröja och BH i lägenheten framför min sambo!
Mitt självförtroende är på topp  och jag mår jättebra!
Ångrar inte operationen en sekund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera inlägget: