torsdag 31 januari 2013

Min Bröstförstoring


Före-/efterbilder längst ner på sidan.

Jag hade under en längre tid funderat på att göra något åt mina ut-ammade bröst. Efter två barn kände jag mig helt avsexualiserad med en i princip helt platt överkropp, och tyvärr en midja som varit betydligt smalare.
Mina proportioner såg helt fel ut och kändes helt fel. Som ett päron i formen, inga bröst men en rumpa.

Jag googlade massvis och var inne på olika forum och läste mig blå om för- och nackdelar, om olika kliniker. Vissa inlägg kändes inte helt äkta...
Sammanfattningsvis kände jag att det är ju en väldigt subjektiv bedömning vad som är stort, litet, naturligt och "snyggt".
Jag insåg ganska omgående att jag vill ha ett par naturligt fina, lite större bröst än vad jag hade innan jag ammade.
Och naturliga bröst, det förknippades ofta med Victoriakliniken.

Avgörandet var när jag såg ett TV-program på SVT om plastikkirurgi, och då var Victoriakliniken och Dr. Randqvist med.
Jag tyckte att det var en mycket intressant och välgjord dokumentär om skönhetsoperationer utan att fördöma, eller för den delen hylla.

Dr. Randquist var intervjuad och jag upplevde honom som oerhört kompetent, skicklig och human. Han hade ett i mina öron väldigt intressant och viktigt resonemang om proportioner och form.
För mig var det av största vikt att det skulle se ut och kännas naturligt. Jag ville ha ett par proportionerligt "stora" bröst för min kroppstyp. Min värsta mardröm var ett par stenhårda bollar som spränger fram genom tunn hud.
Jag hade det största förtroende för Dr. Randquist och kände mig väldigt trygg med att han kunde uppnå det jag ville.

Naturligtvis förstår jag att Victoriakliniken är ett kommersiellt företag (och det är ju alla plastikkirurgkliniker) men jag vill helt ärligt framhålla att jag är helt enkelt urnöjd!
/A.

1 kommentar:

  1. Håller helt och hållet med dig om det du säger!
    Det är verkligen svårt att hitta rätt klinik och kirurg.

    Just när man kollar runt på forum på nätet så är det väldigt lätt att det blir otroligt subjektivt. Precis som du säger så har alla olika åsikter och preferenser. Dock är det nästan oemotståndligt att klicka runt. Tror också att det är väldigt sunt att man läser på om olika metoder och implantat innan man börjar gå på konsultationer. Man känner sig betydligt tryggare om man har lite kött på benen.

    Just när det kommer till proportioner så tycker jag att denna artikeln är väldigt intressant:
    http://www.catandra.se/articles/3/uppbrottet-med-porrstjarnemyten-2015-10-20-151706

    Om undersökningen stämmer så blev iallafall jag förvånad att mer naturliga proportioner är föredras av människor, oavsett kön eller etnicitet. Tror detta går emot den allmänna uppfattningen...

    SvaraRadera

Kommentera inlägget: